Kurs Mindfulness Based Stress Reduction MBSR - Redukcja stresu w oparciu o uważność Jon Kabat Zinna

MBSR MINDFULNESS BASED STRES REDUCTION - REDUKCJA STRESU W OPARCIU O UWAŻNOŚĆ to oryginalny certyfikowany kurs opracowany w 1979 roku przez profesora Jona Kabat-Zinna w Klinice Redukcji Stresu Uniwersytetu Medycznego w Massachusetts jako uzupełnienie terapii medycznych i psychoterapii. Obecnie wykorzystywany jest również w edukacji i biznesie. Prowadzony jest zgodnie z międzynarodowymi standardami. Badania naukowe potwierdzają, że udział w 8-tygodniowym programie redukuje stres, łagodzi objawy psychosomatyczne, np. bezsenność, wysokie ciśnienie, zmęczenie. Wspomaga leczenie wielu chorób, zmniejsza podatność na depresję. Pozwala lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami. Pomaga lepiej radzić sobie z uporczywymi myślami i zamartwianiem się. Skuteczność programu od ponad 30 lat potwierdzają badania naukowe na całym świecie. Badania te wskazują, że MBSR realnie zmienia jakość życia uczestników.

Program opiera się na technikach MEDYTACYJNO - KONTEMPLACYJNYCH oraz na wglądzie w naturę umysłu oraz zjawisk nas otaczających. Dostarcza narzędzi do obserwacji siebie i otoczenia, z ciekawością i bez oceniania. Rozwija odporność na wszechobecny stres i kryzysy. Uczy jak zachować równowagę w pędzącym świecie.

Przepływamy przez ocean życia na włączonym autopilocie. Miotamy się od brzegu do brzegu nie wiedząc jak się tu znaleźliśmy i co czuliśmy po drodze. Nie rozumiemy, czemu doświadczamy wielokrotnie tych samych życiowych schematów, bardzo trudnych, uciążliwych i bolesnych emocji. Czujemy zagubiony gdzieś po drodze sens istnienia, zdarza się że tracimy kontakt z bliskimi i samym sobą. Pragniemy się zatrzymać, a nadal nerwowo przebieramy nogami i nie wiemy jak to zrobić, od czego zacząć. Złe samopoczucie to wynik braku świadomości. Jesteśmy nieszczęśliwi, ponieważ jesteśmy nieświadomi tego, co robimy, tego, o czym myślimy, tego, co czujemy. Tracimy integralność i jedność, szukamy ukojenia w tym, co tylko pogłębia nasze cierpienie.

Podczas całego programu krok po kroku, w wyniku komunikacji między układem nerwowym a naszym ciałem, doświadczania i odzyskiwania siebie, poszerzamy świadomość i postrzegamy wszystko z nowej wzbogacającej perspektywy.

Cały proces kursu i jego istota MBSR prowadzi do klarownego widzenia siebie oraz innych, pozwala ugruntować i ustabilizować umysł, obniżyć poziom stresu, własną podatność na niego oraz reaktywność, przywrócić nasz osobisty potencjał do samoregulacji i samosterowności w trudnych okolicznościach.

Zajęcia, na których uczestnik nie może uczestniczyć będzie mógł odrobić w kolejnej edycji, a więc nic nigdy nam nie przepada.

DLA KOGO JEST MBSR

Jeśli poszukujesz głębokiej TRANSFORMACJI, wewnętrznego spokoju, równowagi, redukcji stresu, uwolnienia się od starych schematów. Jeśli pragniesz żyć pełnią i bogactwem chwili obecnej ten kurs jest dla Ciebie. Kurs otwiera dla Was wyjątkową przestrzeń do odkrywania i doświadczania siebie, do doświadczenia, czym jest uważność w naszym życiu, czym jest bycie tu i teraz, jak rozkwita i odsłania się nasza obecność spod tego, co w życiu codziennym ją maskuje, zagłusza, zasłania.

Podczas tych 8 tygodni doświadczysz stanu, w którym nic nie musisz osiągać, bo wszystko, co masz jest już tu, wystarczy zatrzymać się, przerwać wędrówkę w stworzonych przez siebie pejzażach myślowo obrazowych. Pani Katarzyna pokaże Ci krok po kroku jak to zrobić – będąc jednocześnie dla Ciebie wsparciem podczas całego procesu odkrywania, który będzie Twoim udziałem.

Potrzebujesz zatrzymać się w pędzie, dookreślić priorytety, zredukować stres, rozwijać postawy otwartości i zaufania - ten kurs jest dla Ciebie.

Podczas kursu dotkniesz, doświadczysz kilku najważniejszych odpowiedzi nurtujących Cię w życiu:

  • Czy jestem na właściwej drodze?
  • Czy to moja droga?
  • Z czym w sobie tak mocno się utożsamiam?
  • Co nie pozwala mi się rozluźnić?
  • Jakie są moje schematy myślowe?
  • Co mnie ogranicza?

I wiele innych odpowiedzi, które wyłonią się w delikatny dla Ciebie sposób.

Podczas kursu nasza terapeutka poprowadzi Cię ku temu, abyś odkryła / odkrył swoje nawykowe schematy zachowań. Nauczysz się zastępować automatyczne reakcje świadomymi wyborami. Kurs to wspaniały wspólny czas pełen wyzwań, praktyki, zaangażowania, dzielenia, a to wszystko w atmosferze otwartości, ciekawości, życzliwości i wzajemnego wsparcia

Nauczysz się, jak świadomie przeprowadzić siebie ze sfery działania do sfery bycia. Doświadczysz, czym jest bycie w pełni obecnym.

PROGRAM KURSU

PIERWSZE SPOTKANIE - wprowadzenie do uważności. Czym jest, jak ją dotknąć, a czym na pewno nie jest, jak z niej korzystać na co dzień. Obalamy mity na jej temat i dotykamy, czym ona jest.

DRUGIE SPOTKANIE - automatyczny pilot, projekcje, sztuczna tożsamość, życie w iluzji, przekonania jako podstawowe źródło naszego codziennego stresu.

TRZECIE SPOTKANIE - uważny ruch, świadomość ciała, dialog na poziomie ciała, kontakt z emocją poprzez ciało. Jak być w ciele dla ciała, ucieleśniona obecność jako najpotężniejsze narzędzie medytacyjne.

CZWARTE SPOTKANIE - reakcja automatyczna, kompulsywna schematyczna a świadoma odpowiedź na stres. Zrozumienie, czym jest stres, jak zarządzać własną energią i czy naprawdę musimy się aż tak stresować? Skąd pochodzi stres, co dokładnie jest jego źródłem. Czym różni się ból od cierpienia i jak możemy przestać cierpieć.

PIĄTE SPOTKANIE - myśli to tylko zjawiska mentalne w naszej głowie, oddzielenie faktów od ruminacji umysłu - ulubiony temat Pani Katarzyny.

SZÓSTE SPOTKANIE - radzenie sobie z trudnymi emocjami, po co one są nam potrzebne, w czym nas wspierają, skąd pochodzą, jak z nimi być w umiejętny sposób, czy należy ich słuchać?

SIÓDME SPOTKANIE - uważna komunikacja - czym jest w naszym życiu i jak nas wspiera na co dzień? Jak komunikować się ze sobą i innymi, jak komunikować się z własnym umysłem i życiem wokół nas w sposób uważny, świadomy pełen obecności?

ÓSME SPOTKANIE - uważność - chwila po chwili w życiu codziennym.

Jeśli pragniesz przemiany w swoim życiu, dokonując głębokiej wewnętrznej TRANSFORMACJI, po której wszystko w Twoim życiu smakuje inaczej, ten kurs jest dla Ciebie.

CZEGO DOŚWIADCZYSZ PODCZAS KURSU?

  • wzrostu umiejętności radzenia sobie w stresujących sytuacjach
  • zmniejszania psychicznych i fizycznych objawów stresu
  • wzmocnienia postawy akceptacji siebie
  • wzmocnienia postawy życzliwości względem samego siebie i innych
  • wzrostu świadomości w odniesieniu do tworzonych relacji
  • zwiększenia zdolności do relaksu i odczuwania przyjemności
  • wzmocnienia poczucia wpływu i sensowności życia i zaufania do rzeczywistości
  • budowania poczucia stabilności, sprawczości
  • nabędziesz umiejętność uważnej obserwacji myśli i emocji oraz świadomego zarządzania swoim życiem
  • polepszysz relacje ze sobą i innymi
  • zdobędziesz narzędzia do radzenia sobie z wyzwaniami dnia codziennego
  • nauczysz się bycia tu i teraz oraz zarządzania własną energią, monitorowania jej zasobów czy deficytów
  • zwiększysz poziom zadowolenia z życia

Ten kurs jest ożywczą przygodą, jakiej możesz doświadczyć w gronie osób, które pragną tego samego - w atmosferze mocy i wsparcia grupy.

To podróż w głąb siebie, która zostaje przy Tobie i dla Ciebie przez resztę Twojego życia, to głęboki rozwój całej Twojej istoty, to dotarcie do Twojej esencji i prawdy.

Dar, jaki możesz ofiarować sam sobie, jednocześnie ofiarując siebie innym.

Odmienił życie Pani Katarzyny i życie uczestników, którzy ukończyli go pod jej pieczą.

Aktywne uczestniczenie w kursie skutecznie wpłynie na:

  • znaczne złagodzenie objawów psychosomatycznych związanych ze stresem, przeciążeniem, wypaleniem
  • lepsze radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • lepsze radzenie sobie z uciążliwymi, często nawracającymi schematami myślowymi
  • rozwinięcie umiejętności pełnej koncentracji, skupienia, zwiększenie efektywności pracy oraz nauki
  • odzyskanie równowagi i wewnętrznego kompasu
  • odzyskanie kontaktu ze swoją intuicją
  • zwiększenie zdrowej pewności siebie, samoakceptacji i życzliwości dla siebie
  • spadek poziomu lęku, niepokoju, wyczerpania i poirytowania
  • wzrost odporności psychofizycznej oraz wzmocnienie systemu odporności
  • rozwój inteligencji emocjonalnej

SPRAWY ORGANIZACYJNE

Program kursu obejmuje 8 spotkań prowadzonych w poniedziałki w godzinach 11:00 – 13:30. Ilość miejsc jest ograniczona - kurs odbywa się stacjonarnie w siedzibie Centrum Leczenia Bólów Głowy. Uczestnictwo w programie nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Wiek, płeć i doświadczenie życiowe nie stanowią żadnego ograniczenia dla udziału w kursie.

  • cena za cały kurs, wraz z materiałami: 1150zł - istnieje możliwość rozłożenia płatności na raty (prosimy o kontakt). Zniżka rodzinna to 100 zł dla każdego uczestnika rodziny
  • cena zawiera skrypty w formie papierowej oraz 3 nagrania z instrukcjami do praktyki własnej - po każdej sesji. Dodatkowo w prezencie otrzymacie nagrania medytacji - 3 sesje
  • UDZIAŁ W DNIU UWAŻNOŚCI - 6 GODZIN (sobota lub niedziela) – data zostanie ustalona wspólnie na trzecim module
  • dyplom ukończenia kursu uczestnik uzyskuje po spełnieniu warunku obecności minimum na 7 sesjach oraz w Dniu Uważności

Ponadto zapewniamy każdemu z Was opiekę i wsparcie Pani mgr Katarzyny Jaguszewskiej podczas całego procesu kursu.

  • O PRZYŁĄCZENIU SIĘ DO GRUPY DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ
  • ZAPISANIE SIĘ DO GRUPY REALIZOWANE JEST PO WPŁACIE CAŁOŚCI LUB PIERWSZEJ RATY
  • ZGŁOSZENIA POD NUMEREM TELEFONU 696 838 808
  • SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE KURSU POD NUMEREM TELEFONU 604 161 670 lub mailowo: jogin@gmail.com

W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny.

 

 

Terapia indywidualna

Życie każdego człowieka rozgrywa się na trzech poziomach: ciała, umysłu i ducha. Diagnoza i leczenie powinny więc odnosić się do nich wszystkich. W Centrum Leczenia Bólów Głowy mgr Katarzyna Jaguszewska prowadzi sesje indywidualne, podczas których wspiera Pacjenta w rozpoznaniu oraz objęciu świadomością jego osobistego świata emocji, przekonań i mechanizmów reagowania i odbierania siebie jak i otaczającej go rzeczywistości. Głównym celem sesji jest wsparcie Pacjenta w rozpoznaniu prawdziwej natury umysłu, jego kreacji i wpływu na świat jego emocji, a tym samym na jego ciało.

Podczas sesji nasza terapeutka wspiera Pacjenta w odnalezieniu własnej drogi - poza utartym schematem reakcji, który doprowadził do depresji, załamania, smutku, bólu emocjonalnego czy fizycznego. Proponuje skuteczne metody uwalniania się od ludzkiego cierpienia poprzez zmianę sposobu postrzegania swojego umysłu, świata emocji oraz własnego ciała. W jasny sposób wskazuje metody wspierające w procesach wychodzenia z depresji, emocjonalnego bólu, bólu ciała, wspólnie z Pacjentem rozwija metta kompetencje Pacjenta, które stają się dla niego wsparciem w świecie codziennych wyzwań. Podczas sesji Pacjent otrzymuje wsparcie w odnalezieniu wolności od szkodliwych pułapek umysłu, które są źródłem jego niepokoju, nieudanych relacji, niskiego poczucia wartości czy życiowej pustki. Terapeutka udostępnia siebie, swoje doświadczenie, mądrość i wiedzę, głębokie rozumienie procesów zachodzących w życiu człowieka oraz współczucie wobec cierpienia związanego z wyzwaniami jakie niesie nam życie.

Pacjent może w bezpiecznej, akceptującej atmosferze przyjrzeć się swojej sytuacji, problemowi czy wyzwaniu i odnaleźć rozwiązania, których poszukuje. Może odnaleźć w sobie zasoby, siły i możliwości, których potrzebuje oraz poczuć prawdziwą zmianę w sposobie postrzegania i rozwiązywania swoich problemów.

       Jakie korzyści może dać Pacjentowi sesja?

  • większą jasność i przejrzystość w danej sytuacji
  • większy dostęp do siły i wiedzy o danej sprawie
  • głębsze zrozumienie siebie i innych osób zaangażowanych w daną sytuację
  • większą obiektywność i dystans do emocji i uczuć związanych z danym problemem
  • dostęp do własnych zasobów pomocnych w trudnej dla Pacjenta sytuacji takich jak: spokój, zaufanie, jasność myśli, akceptacja, poczucie sprawczości i siły, odprężenie, widzenie sytuacji z różnych punktów widzenia, otwartość
  • zauważenie nowych jakości i możliwości
  • poczucie siły i pewności siebie
  • osadzenie, współczucie wobec siebie i swojego cierpienia
  • przypływ energii, siły, zaufania
  • zwiększenie zaufania do siebie i ludzi
  • nawiązanie kontaktu ze swoimi potrzebami
  • zmniejszenie odczucia bólu, dyskomfortu, przytłaczających emocji
  • znalezienie rozwiązań danej sytuacji czy konfliktu
  • rozluźnienie, odprężenie i patrzenie na swoją sytuację z innego miejsca
  • dystans pozwalający na spokojną ocenę danej sytuacji czy problemu
  • poprawa zdrowia
  • zadowolenie z życia